Istandsættelse

Lejeren skal i lejeperioden sørge for vedligeholdelsen af boligen.

 

Normal istandsættelse

 

VedligeholdelseVed fraflytning skal lejeren som udgangspunkt betale for normalistandsættelsen, der omfatter nødvendig hvidtning, maling og tapetsering af vægge og lofter samt rengøring efter arbejder i forbindelse med normalistandsættelsen.


Det skal bemærkes, af afdelingen gradvist overtager udgiften til normalistandsættelsen med 1 pct. pr. måned regnet fra lejemålets begyndelse til lejemålets ophør. Efter 100 måneders leje vil afdelingen således helt have overtaget udgiften til normalistandsættelsen.

 

Misligholdelse

 

Lejeren skal betale alle udgifter som følge af misligholdelse. Misligholdelse betyder, at boligen er forringet eller skadet som følge af fejlagtigt brug, fejlagtig vedligeholdelse eller uforsvarlig adfærd fra enten lejeren, medlemmer af husstanden eller andre, som lejeren har givet adgang til boligen.

Manglende rengøring af hårde hvide varer, inventar, sanitet, vinduer, radiatorer m.v. betragtes også som misligholdelse.

 

Hvis du vælger selv at istandsætte boligen ved fraflytning, skal dette meddeles til viceværten umiddelbart efter fremsendelse af opsigelsen. Vær opmærksom på, at boligen skal være istandsat inden syns- og besigtigelsesforretning.